الأسئلة و الاجاباتتصنيف: استفسارات عامةسؤال عن تخصص حاسبات و معلومات
zeyad abdelghany asked 3 أشهر ago

انا في سنة تالته تخصص حاسبات ومعلومات بني سويف في مصر….عايز اعرف ابدا ازاي فالمجال دا ؟ اتعلم ايه مثلا؟ هل في كورسات معينه اقدر اخدها ؟

2 Answers
Best Answer
rasoolkilani فريق العمل answered 3 أشهر ago

يغطي التخصص أساسيات علم الحاسوب و البرمجة, ننصح بمتابعة الفيديوات التعليمية المجانية للغات البرمجة على موقع يوتيوب, و تحديدا ننصح بالبدء بتعلم لغة بايثون Python حيث أنها لغة سهلة التعلم نسبيا و قوية جدا حيث يمكن استخدامها للعديد من التطبيقات و الاستخدامات

nidaa ibraheemnidaa ibraheem answered شهرين ago

حسب, للتخصص في تطوير التطبيقات دور على فيديوات تدريب على اندرويد ستوديو, اذا حاب تتعلم على تطوير المواقع لازم تتعلم جافاسكريبت و HTML و تختارلك لغة مثل PHP

Your Answer

18 + 15 =

أغلق القائمة
error: المحتوى محمي